FORUM
Witam!
Planuje kupic ciagnik w granicach 30tyś zł w przedziale rocznikowym 85-92. Na oku mam john deere 2850 86KM z turbina. Słyszalem duzo roznych opini na temat JD wiec dla tego sie waham. Bo nie wiem jak w JD jest z zywotnoscia, skrzyni biegow,wszelkich pomp no i jakie sa najczestsze awarie. Chodzi o to zeby mial jak najmniej elektryki i byl wzglednie prosty w naprawach. Gospodarstwo 20ha. Dlatego prosze o jakies male podpowiedzi.
jestem mechanikiem i kupno uzywanego to jak gra w trzy karty jak Ci sie uda to w kazdej marce sa wspaniale egzemplarze i do konca najlepszy mechanik nie wie co tam jest w srodku .Elektryka w tych rocznikach to jest tylko w hydraulice ale masz racje lepiej [taniej] jest z hydraulika mechaniczna
No własnie, loteria jak ze wszystkim zreszta. Wiec chcialbym sie dowiedziec na co zwracac uwage przy ogledzinach ciagnika, zeby chociaz sprawdzic to, co jest na pierwszy rzut oka do spradzenia. Głownie chcialbym JD 2140/3140/3050/1950 lub CASE 856xl/955xl/1056xl. Wiem ze na pewno patrzec na obony,czy nie ma wycieków ale wiecej to juz nie za bardzo(poniewaz nie posiadalem do tej pory ciagnika zagranicznego z przednim napedem). Z góry dziekuje za pomoc
Przy zakupie 30 letniego ciągnika to najlepiej się skupić na tym ile waży i jaka cena w hutach na surowce wtórne
żeby nie było że się z Ciebie śmieje to ja pracuje na ursusie 31 letnim
tylko naprawa generalna ursusa c360 to 20 tys lacznie z nowa kabina c385 to max 30 tys a importa taka naprawa to 100 moze nie starczyc i tu sie z Toba zgodze ze trzeba patrzec ile sie udza odzyskac w razie W
moze ktos wie co moze byc przyczyna myszkowania kol przy wiekszej predkosc chodzi mi o przod w 1614 to moze byc wina serwa?
Jezdze i ogladam te john deere'y i praktycznie w kazdym jest to samo. A mianowicie w podnosniuku jest tak malo oleju ze nawet nie siega do bagnetu. Przez co podnosnik szarpie przy podnoszeniu. Gdy sie pytam czemu szarpie to mowia ze malo oleju. Dlaczego sprzedajacy tak robia? Czemu nie wlewaja oleju do wlasciwego poziomu? Wie ktos moze co dzieki temu chca ukryc?
MTZ 82ts. Polecam:D
a może massey ferguson np. 3085, tylko nie wiem jak z częściami i dostępem do nich, no i najważniejsze czy się nie rozsypie po kupnie..
....
massey ma slabe skrzynie ,dlugo nie wytrzymują , a naprawy strasznie drogie , ja to bym patrzał za taka kasę jakiegoś ursuska 914 ,albo zetorka 8145 ,przynajmniej ewentualne naprawy bedą kilka razy tańsze jak tych zachodnich , bo nie ma sie co oszukiwać ,że te zachodnie to się nie psują zwłaszcza z takim wiekiem i przebiegami ,a że w podnośnikach mało oleju to pewnie podnośniki do remontu bo co za problem dolać pare litrów ,żeby działał jak należy
.
byc moze Niemcowi sie kolor nie podoba ? Uwazam ze nikt dobrego traktora nie sprzeda a ile bedzie do naprawy to dowie sie nowy wlasciciel ZA 30 tys to nic dobrego nie kupisz chyba ze jestes w czepku urodzony
Ja z 6 lat temu kupiłem renie 9512 bez napędu z turem, rocznik 83:) jak mu z tone z tyłu uwiesze to z turem daje rade nawet w błocie. Z napraw to wieniec i sprzęgło. Mechanik stwierdził (ostatniego lata) że nikt tam jeszcze nie zaglądał do środka przed nim. Z ciągnika jestem zadowolony,ale jako główny tylko 2 lata pracował. Takiego mfa jak wyżej wspomniano ma kumpel na sprzedaż, jedynie najpierw musi skompletować wszystkie tryby do skrzyni.
jest do sprzedania ursus c 360 za 14tysi i zetor 7745 za 42 z turem
Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze niema to jak amerykanskie konstrukcje czyli stare nizniszczalne INTERNATONAL, CASE IH.
Znam kilka egzemplarzy ktore pamietaja jeszcze lata 70 i nadal pracuja jako glowne ciagniki w niemalych gospodarstwach. Rozbieralem u siebie w warsztacie rozne stare marki i pod wzgledem masywnosci solidnoscimi prostocie konstrukcji nieczego nieda sie porownac ze starym interkiem.
Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207
A te MTZ 82TS mają takie same czesci jak zwykle mtz82 czy roznia sie znaczaco?
ts ma turbinę tym się różnią
TS znaczy turbo i synchronizacja skrzyni Uwazam ze na 30- 35 ha mtz jest bardzo dobrym wyborem .dostaniesz kazda najmniejsza czesc za smieszne pieniadze. jak juz pisalem jestem mechanikiem i nie boje sie naprawic zadnego ciagnika tylko przerazaja mnie koszty,a juz skrzynia Power shift to bez 50 dych nie podchodz.Wlasnie zakupilismy Belarusa 952.4 108 tys zl .Bedzie u nas robil okolo 200 godz rocznie
Stanisław skąd żeś wytrzasnął 50tyś
W skrzyniach power schft jedyne co sie może zużyć to tarczki cierne,np w MF dyna4 (cztery biegi pod obciążeniem) jest 11 tarczek ciernych: 3 tarczki po 150zł za sztukę i 8 tarczek po 80zł/szt do tego w rewersie mamy 12 tarczek tez po około 80zł/szt, jak bys chciła wszystko wymienić (a żadko jest taka potrzeba) to koszt 2 tyś, do tego ewentualnie nowe uszczelki dodatkowe kilka 100 i masz skrzynię jak nówkę! Powiem nawet że do mtz remont skrzyni jeszce drożej wyjdzie bo tam zazwyczaj trzeba połowe kół zebatych na złom wywalić. W zachodnich traktorach jeszcze nie widziałem żużytego koła w skrzyni biegów.
Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207
Nieduży remont skrzyni w MF6180 + nowy olej i filtry+robocizna = 13 tys zł.
W ubiegłym roku trafił mi się MTZ 82 TS, niecałe 3000 mth, bardzo zadbany, opony jedynie w średniej kondycji, z przednim TUZem, tylne ramiona na hakach (bardzo solidne wykonanie), zero wycieków, ciągniczek jak ta lala za 38 tys.
I taki ciągnik bym polecał, bo z torbami nie puści. To jest ciągnik na ciężkie czasy. Ludzie zazczynają się znów za nimi rozglądać, a Ci, którzy wymieniając na nowe tamte sprzedali, teraz pują sobie w brodę.
pewnie 7 tys robota kosztowala podejrzewam a nie czesci
baraki czy ty wiesz co pawer quad a power shift wydaje mi sie ze nawet nie wiesz jak to dziala Ostatnio widzialem skrzynie w ktorej spadlo jedno zabezpieczenie i koszt 7 tys + 3 robocizna. Powiedz mi czym sie roznia w srodku quad i shift .Watpie w Twoja wiedze .
No to oświec co to ten quad i czym się różni od schiftu.
Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207
quad to taki czterokolowiec
Zadne cudo, zwykła skrzynia z podwójnym sprzegłem od dawna stosowana w np w autobusach. Podczas gdy jeden wałek ciągnie na drugim rozłączasz napęd i zmieniasz przełozenie, i na zmianę.
Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207
Zadne cudo, zwykła skrzynia z podwójnym sprzegłem od dawna stosowana w np w autobusach. Podczas gdy jeden wałek ciągnie na drugim rozłączasz napęd i zmieniasz przełozenie, i na zmianę.[/quot
baraki ale on pytał o to jak to jest zbudowane, jak działa to wszyscy wiedzą....
Zadne cudo, zwykła skrzynia z podwójnym sprzegłem od dawna stosowana w np w autobusach. Podczas gdy jeden wałek ciągnie na drugim rozłączasz napęd i zmieniasz przełozenie, i na zmianę.
baraki -ty nie używaj tego składaka z roku 1979 ,bo daleko nim nie ujedziesz.
Baraki - ty kup kilka porządnych polskich macior ---i zacznij na SERIOPOOO tucz tuczników.
ile was czy wy kasujecie za uslugi broną talerzową
takimi prostymi maszynami to koszt paliwa razy trzy...