FORUM
Forterra w wypasie po negocjacjach 137 netto
NH w granicach 140-145 (będę wiedział po rozmowach).
Załóżmy podstawowe cele.
- koszty użytkowania, napraw, poziom spalania
- wygoda pracy, ergonomia, jakość i trwałość
Panowie co byście mi poradzili?
Dodam że inne traktory nie wchodzą w grę (max 145netto za 100km)
Ma to być traktor pomocniczy do agregatu upr-siewnego, oprysków, transportu.
Martinus (ur ok 1790r) -> Mateusz -> Wawrzyn -> Wojciech -> Jan -> Zdzisław -> No i ja w linii prostej
Spptch@wp.pl
Napisz jeszcze jak blisko masz do serwisów tych firm.
Hodowla Zarodowa
zetor
problemy z odpalaniem w chłody
kostrukcja zywcem sciagnieta ursus 900
problemy z tarczami tylnimi
problemy z sprzeglem max 500godzin i tarcz do wymiany
problemy z przednim mostem
pompy oleju
łozyska w skrzyni do wyminy po 3000mtg
zgrzytanie rewesu mimo synchronizaci
stukanie wału napedowego
chłodnice oleju
zalety
niezawodnos instalacji elektrycznej
nadprzecietny uciąg ciagnika
bardzo dobra jakosc opon
układ zawiszenia
nh t5050
rozmawiałem z sprzedwca nh kolega z klasy
to przewszykim j problemy z wlaczniem przedniego napędu elektrycznie
musisz zamowic mechniczny
przedewszytkim problemy z instlacja elektryczna i elktro zaworami
koszty serwisu
niezrobisz takiej samej roboty co zetorem to ciagnik
jest lzejszy i ma zle rozłozona mase
Najmniej zawodu sprawiają calkowicie mechniczne
jak ja bym miał kupowac to bym wybrał same iron
To, co było, jest tym, co będzie, a to, co się stało, jest tym, co znowu się stanie,
Serwis obydwu w promieniu 40km.
różnica w masie 400kg na korzyść zetora ale już zwinność dla nh,
spalanie na korzyść nh, skrzynia zetor 24/18 nh 24/24 czyli podobnie.
Podobno w nh dużo ciszej w kabinie, zetor chyba lepszy uciąg choć jeden i drugi z tyłu opony 480.
Czekam na dalsze wskazówki
Martinus (ur ok 1790r) -> Mateusz -> Wawrzyn -> Wojciech -> Jan -> Zdzisław -> No i ja w linii prostej
Spptch@wp.pl
Brat ma forterrę , to w ciężkich warunkach 20 L/h mu brakuje .
Ja kupiłem niedawno Forterre 135 -137km a długo wahałem się nad NH 6050 127km plus.
Faktycznie jak pisze muchochozali problem z odpalaniem jest trzeba go długo kręcić.
Zwróc uwage na gwarancje
-na zetora dostałem 3,5 roku lub 2400mtg i serwis co 500mtg
-natomiast NH 1 rok gwarancji i w raitech kaze serwisowac co 300mtg a agrohandel co 500mtg
Już byłem przekonany na NH ale mocno poszaleli ostatnio z ceną bo stare modele zastepuja nowymi
Można wynegocjowac ok 10% rabatu
ja mam forterę 110, dwa lata nią robię na 55 ha ornego, główny ciągnik w moim gospodarstwie, zrobiłem 900 mth i jak na razie to tylko paliwo się leje i oleje zmienia, miałem dwie drobne usterki które zostały usunięte na gwarancji, były to wymiany uszczelek pod misą olejową i klawiaturą.
Mercedes to nie jest, ale za te pieniądze to rozsądny traktor, chyba że bierzesz na zwrot to lepiej dołożyć trochę kasy i wziąść John Deera
Sprawdz kolego cene deutz fahr, ja osobiscie uzytkuje JD6330 na razie ok cena na dany moment ok 190000zl .
Sprawdz kolego cene deutz fahr, ja osobiscie uzytkuje JD6330 na razie ok cena na dany moment ok 190000zl .
Za lekki jest. Zestaw uprawowo siewny z ładunkiem waży ok 2 tony i traktor musi przy tym stabilnie chodzić. A nie chce przekraczać 145 tys bo mam za mało ha aby się bujać 100km ciągnikiem za 200 netto.
Martinus (ur ok 1790r) -> Mateusz -> Wawrzyn -> Wojciech -> Jan -> Zdzisław -> No i ja w linii prostej
Spptch@wp.pl
Kolega ma JD 63 20 na 70h pracuje chyba 10 lat , czwórkę obrotową ciąga od początku i agregat uprawowo siewny , do dziś żadnych awarii .
W spalaniu wychodzi mu do 15 l/h w najcięższych warunkach .
ja mam forterre 12441 2008 rok aktualnie ok 1500 mth ciągnik miał 1 usterkę na gwarancji - poszła uszczelka pod klawiaturą poza tym jak na razie wszystko ok jezeli chodzi o spalanie to w orce przy szerokosci pługa ok 170 cm i głebokosci ok 22-25 cm pali ok 15 l na godzinę przy optymalnym użytkowaniu, z odpalaniem w zimę niema problemu ( świece żarowe , grzałka elektryczna w bloku) do wad cięgnika zaliczyłbym to ze jest trochę za lekki w stosunku do mocy i ma słaby dół tzn moc w nim można poczuć przy 1500 - 1600 obr ale jak wejdzie w obroty to juz ładnie idzie jak dla mnie mógłby byc troche dłuższy ale ogólnie to niemożna narzekac ma dobry silny podnosnik i jest to prosty traktor kupiłem go 9-cio miesięcznego od bankruta za bdb cene i jestem zadowolony jezeli chodzi o zestaw siewny to mam 3 metrowy z nabudowanym siewnikiem przy hydropaku może za bardzo znosic przód
Niedawno w warsztacie u szwagra reperowali NH z serii TD, około 1000mth i rozsypała sie skrzynia biegów, zawiodły chińskie łozyska które były w niej zamontowane na mechanizmie różnicowym. Koszt części do naprawy wyniósł 15000zł. To był nowy traktor kupiony w polsce od dilera, jesli nadal sprzedaja taki szajs to lepiej omijac to g. szerokim łukiem. Niedaleko mnie w Płońsku jest duży diler NH i znam chłopaków którzy pracuja w tamtejszym serwisie, z tego co oni mówią to traktory które sprzedaje sie w Polsce to nie sa te same traktory które sie sprzedaje na zachodzie, to co na polske jest składane na gorszych podzespołach m.innymi chinskie łozyska itd.
Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207
Chińszczyznę kładą teraz prawie do wszystkich marek . Na pewno Waltra Jest na oryginalnych częściach . Ten mój znajomy co ma JD 63 20 teraz też będzie kupował traktor i też JD , tylko mniejszy 70- 80 koni i z JD też są serie w oryginale i z częściami Chińskimi , trzeba tylko wiedzieć które .
Franuś śledzi nasze forum , tylko się nie rejestruje , bo nie lubi " damskiego boksu " . Po przeczytanie jednego z moich wpisów przyjechał sprawdzić jak mocno ślubna mnie pobiła
lukas ,a co z mf kiedyś się przymieżałeś ?
lukas ,a co z mf kiedyś się przymieżałeś ?
No tak ale cena kosmos za 100km trza dać 40 000 euro przy obecnym kursie.
Jeszcze jest w opcji T6010 delta ale jutro będę cenę wiedział.
Martinus (ur ok 1790r) -> Mateusz -> Wawrzyn -> Wojciech -> Jan -> Zdzisław -> No i ja w linii prostej
Spptch@wp.pl
Mietko 75 -DJ70-80 km to seria 5m produkt made in china więcej szczegółów na agrofoto....
co tu kupic jak wszystko chinskie
To, co było, jest tym, co będzie, a to, co się stało, jest tym, co znowu się stanie,
914
Forterra w wypasie po negocjacjach 137 netto
NH w granicach 140-145 (będę wiedział po rozmowach).Załóżmy podstawowe cele.
- koszty użytkowania, napraw, poziom spalania
- wygoda pracy, ergonomia, jakość i trwałośćPanowie co byście mi poradzili?
Dodam że inne traktory nie wchodzą w grę (max 145netto za 100km)
Ma to być traktor pomocniczy do agregatu upr-siewnego, oprysków, transportu.
lukas uważam że do agregatu upr-siewnego to trochę za mała moc 100km.
w zależności jakie masz ziemie? zastanawiasz się nad wyborem ciągnika jeśli mogę ci podpowiedzieć to weż co najmniej 20 km. więcej,przerabiałam to,wybrałam NH 6080 ale mam ciężkie ziemie pracuje w agregacie upr.siewnym i orce,na razie odpukać z niczym nie mam problemu, a użytkuję od jesieni 2009r. na 100ha .
Maryla
605917034
100km to 3m zestwa z broną wirnikową ani nie joknie
To, co było, jest tym, co będzie, a to, co się stało, jest tym, co znowu się stanie,
100km to 3m zestwa z broną wirnikową ani nie joknie
u mnie by jękną
Maryla
605917034
a ummie nawet by nie bzyknął okopał by się jak ruski pod Stalingradem
Ale ja mam agregat 3m ale bierny, tzn idzie wał przedni, 3 rzędy redlic i ciężki wał T-ring tylni na którym jest osadzony 700litrowy zbiornik, także 100km musi dać radę, nie możę być jednak zbyt lekki.
Martinus (ur ok 1790r) -> Mateusz -> Wawrzyn -> Wojciech -> Jan -> Zdzisław -> No i ja w linii prostej
Spptch@wp.pl
Zbyt lekki to z zagranicznych prawie każdy będzie , chyba że mu przód mocno dociążysz . Jeśli bierzesz na PROW to mocy nie przeskoczysz ale na pewno 20 koni więcej było by lepiej , złóżycie paliwa takie samo jeśli pracują w identycznych warunkach .
Lukas Ważne zeby był Tuz wtedy sobie dociązysz, bombka 600 kg na przod i nie ma problemu
Użytkuję Forterre turbo 10641 od okolo 10 lat. Do tej pory wypracował prawie 3500 godzin. Z powodu awarii w serwisie bylem 2 razy. Pierwsza awaria była objęta gwarancją po około roku użytkowania. O ile pamięć mnie nie myli wysiadła pompka hamulcowa. W ubiegłym sezonie natomiast wysiadł mechanizm odpowiedzialny za półbiegi.
Największą wadą w tym traktorze jest od początku problem z odpalaniem w chłody. Mimo sprawnych świec żarowych wystarczą kilka stopni poniżej 0 i są problemy. Rozwiązaniem było zamontowanie grzałki w bloku ciągnika.
Ciągnik pracuje między innymi z nabudowanym 3m biernym agregatem uprawowo siewnym. W moim jedynie zamiast ciężkiego wału o którym pisał Łukasz jest wał rurowy. Mimo to konieczne było domontowanie dodatkowych obciążników.
LUKASZ kup zetora co się będziesz szczypał każdy traktor ma wady i zalety i zawsze będzie problem mniejszego zła ja tez chce kupić dwa traktory i czym dłużej się zastanawiam tym bardziej podoba mi się ursus dodam jeszcze ze valtra i landini to ciężkie traktory
Też mam taki sam problem moc 70-75km. ładowacz czołowy, nie wiem który kupić ...
za komunę to rolnik miał dobrze brał taki traktor jaki mu przydzielono nie ważne czy potrzebny taki ale brał jedyny problem był co on będzie tym robił a dziś wybrzydzamy jak Cejrowski
100km to 3m zestwa z broną wirnikową ani nie joknie
u mnie by jękną
Na troche cięższej ziemi, gdzie by się nie zakopał jak na żwirówie, to 3m spokojnie pociągnie