FORUM

Notifications
Clear all

Remont

12 Posty
9 Users
0 Reactions
16.1 K Widok
(@blazej_1737501433)
Posty: 603
Honorable Member
Topic starter
 

Przymierzam sie do remontu mojego ciapka (Władymirca) bo bierze olej i wyrzuca przez wydech i tak sie zastanawiam jak by wymienił tuleje, tłoki, pierscienie i takie tam a wał zostawił stary,zgrało by sie to ? może ktoś z was przerabiał już taki temat, jak to wyszło w praktyce ?

gg 673912

 
Opublikowany : 05/11/2010 6:55 pm
(@robak)
Posty: 677
Honorable Member
 

Moim zdaniem jak robić, to jak się należy. Wywal wszystko i będzie na lata.

 
Opublikowany : 05/11/2010 6:59 pm
 read
(@read)
Posty: 451
Reputable Member
 

głowica do szlifierni - wyszlifuja gniazda zaworów i ew coś jeszcze dojrzą - warto a kosztuje grosze

 
Opublikowany : 05/11/2010 7:42 pm
(@baraki)
Posty: 4390
Famed Member
 

Robak ma rację, nowe zespoły tłokowe + zużyty wał korbowy = zatarcie lub pęknięcie tegoz wału. Wzrost stopnia spęzania, większa szczelnosć w cylindrach po zamontowaniu nowych cześci wywiera większe obciążenie na układ korbowy i jeśli są juz tam luzy, ciśnienie oleju niskie, na 100% dojdzie do zatarcia, dlatego żelazną zasadą jest wymiana układu tłokowego łącznie z remontem układu korbowego

Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207

 
Opublikowany : 06/11/2010 9:42 am
(@blazej_1737501433)
Posty: 603
Honorable Member
Topic starter
 

Dzieki za odpowiedzi zrobie tak jak radzicie byłem dziś zorientować sie jak z cześciami i ogólnie wszystko jest tylko właśnie wał na zamówienie :(

gg 673912

 
Opublikowany : 06/11/2010 12:36 pm
(@grzesiek)
Posty: 300
Reputable Member
 

Błażej wał dajesz do szlifu zakładasz nowe panewki i masz jak nowy a kosz przynajmniej o połowę niższy. Każdy wał korbowy może mieć trzy a nawet cztery remonty

 
Opublikowany : 07/11/2010 5:59 pm
(@grzesiecki)
Posty: 53
Trusted Member
 

BŁAŻEJU Grzesiek ma racje a poza tym oryginalne części stare są wytrzymalsze niz terażniejsze nowe

 
Opublikowany : 08/11/2010 11:06 am
(@pysiek99)
Posty: 289
Reputable Member
 

ja rok temu za szlif walu fakt ze w 60 zaplacilem cos ok 100zł

 
Opublikowany : 09/11/2010 6:44 pm
 arek
(@arek)
Posty: 3793
Famed Member
 

a nie lepiej nowy kupić z dofinansowaniem agencji tanio wyjdzie a nowy to zawsze nowy

 
Opublikowany : 09/11/2010 8:12 pm
(@andrzej-guzik)
Posty: 867
Prominent Member
 

A może mu nowy niepotrzebny ciapek to zawsze niższe koszty eksploatacji i zawsze to parę tysi na remont, a nie parędziesiąt na nówkę.

 
Opublikowany : 09/11/2010 8:28 pm
(@blazej_1737501433)
Posty: 603
Honorable Member
Topic starter
 

No niestety puki co musi jeszcze władzio troche musi pochodzić a z czasem bede chciał go wymienić. Słyszał ktoś taką ciekawostke że niby wału od władka podobno sie nie szlifuje bo czopy mają cienkie ścianki i nie są utwardzane na wulot ?

gg 673912

 
Opublikowany : 09/11/2010 8:37 pm
(@baraki)
Posty: 4390
Famed Member
 

Wał można utwardzić po szlifowaniu za pomocą azotowania, zreszta nawet w przypadku głeboko hartowanych wałów azotowanie zwiększa odporność na zużycie. Koszt ok. 300zł

Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207

 
Opublikowany : 10/11/2010 8:34 am
Share: