bn_CA_kredyt-Agro-042025-1200x250
1200x250_baner_duchman
1200x250_baner_topigs
1200x250_baner_miya_gold
biopoint1200
004 AG-PROJEKT 2025-04a

Notifications
Clear all

Remont

12 Posty
9 Users
0 Reactions
16.1 K Widok
(@blazej_1737501433)
Posty: 603
Honorable Member
Topic starter
 

Przymierzam sie do remontu mojego ciapka (Władymirca) bo bierze olej i wyrzuca przez wydech i tak sie zastanawiam jak by wymienił tuleje, tłoki, pierscienie i takie tam a wał zostawił stary,zgrało by sie to ? może ktoś z was przerabiał już taki temat, jak to wyszło w praktyce ?

gg 673912

 
Opublikowany : 2010-11-05 18:55
(@robak)
Posty: 677
Honorable Member
 

Moim zdaniem jak robić, to jak się należy. Wywal wszystko i będzie na lata.

 
Opublikowany : 2010-11-05 18:59
 read
(@read)
Posty: 451
Reputable Member
 

głowica do szlifierni - wyszlifuja gniazda zaworów i ew coś jeszcze dojrzą - warto a kosztuje grosze

 
Opublikowany : 2010-11-05 19:42
(@baraki)
Posty: 4390
Famed Member
 

Robak ma rację, nowe zespoły tłokowe + zużyty wał korbowy = zatarcie lub pęknięcie tegoz wału. Wzrost stopnia spęzania, większa szczelnosć w cylindrach po zamontowaniu nowych cześci wywiera większe obciążenie na układ korbowy i jeśli są juz tam luzy, ciśnienie oleju niskie, na 100% dojdzie do zatarcia, dlatego żelazną zasadą jest wymiana układu tłokowego łącznie z remontem układu korbowego

Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207

 
Opublikowany : 2010-11-06 09:42
(@blazej_1737501433)
Posty: 603
Honorable Member
Topic starter
 

Dzieki za odpowiedzi zrobie tak jak radzicie byłem dziś zorientować sie jak z cześciami i ogólnie wszystko jest tylko właśnie wał na zamówienie :(

gg 673912

 
Opublikowany : 2010-11-06 12:36
(@grzesiek)
Posty: 300
Reputable Member
 

Błażej wał dajesz do szlifu zakładasz nowe panewki i masz jak nowy a kosz przynajmniej o połowę niższy. Każdy wał korbowy może mieć trzy a nawet cztery remonty

 
Opublikowany : 2010-11-07 17:59
(@grzesiecki)
Posty: 53
Trusted Member
 

BŁAŻEJU Grzesiek ma racje a poza tym oryginalne części stare są wytrzymalsze niz terażniejsze nowe

 
Opublikowany : 2010-11-08 11:06
(@pysiek99)
Posty: 289
Reputable Member
 

ja rok temu za szlif walu fakt ze w 60 zaplacilem cos ok 100zł

 
Opublikowany : 2010-11-09 18:44
 arek
(@arek)
Posty: 3793
Famed Member
 

a nie lepiej nowy kupić z dofinansowaniem agencji tanio wyjdzie a nowy to zawsze nowy

 
Opublikowany : 2010-11-09 20:12
(@andrzej-guzik)
Posty: 867
Prominent Member
 

A może mu nowy niepotrzebny ciapek to zawsze niższe koszty eksploatacji i zawsze to parę tysi na remont, a nie parędziesiąt na nówkę.

 
Opublikowany : 2010-11-09 20:28
(@blazej_1737501433)
Posty: 603
Honorable Member
Topic starter
 

No niestety puki co musi jeszcze władzio troche musi pochodzić a z czasem bede chciał go wymienić. Słyszał ktoś taką ciekawostke że niby wału od władka podobno sie nie szlifuje bo czopy mają cienkie ścianki i nie są utwardzane na wulot ?

gg 673912

 
Opublikowany : 2010-11-09 20:37
(@baraki)
Posty: 4390
Famed Member
 

Wał można utwardzić po szlifowaniu za pomocą azotowania, zreszta nawet w przypadku głeboko hartowanych wałów azotowanie zwiększa odporność na zużycie. Koszt ok. 300zł

Nawigacja rolnicza RTK w niskiej cenie, dostępna dla każdego.
tel 606832207

 
Opublikowany : 2010-11-10 08:34
Share:

350x470_baner_dsm-firmenich
350x470_baner_dsm-firmenich

Slide
biopoint1200
1200x250_baner_duchman
1200x250_baner_pig_at
template (2)
1200x250_baner_topigs
1200x250_baner_miya_gold
Trzoda Chlewna - Ogólnopolskie czasopismo dla producentów trzody, zootechników i lekarzy weterynarii
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.